Lukt het tijdelijk of langdurig niet om zelf boodschappen te doen of maaltijden klaar te maken? Dan zijn er verschillende mogelijkheden om uzelf toch goed te redden.

Wat moet ik doen?

Boodschappendienst

Het doen van boodschappen kan soms een probleem worden, omdat u dit niet meer goed alleen kunt. U kunt dan gebruik maken van de BoodschappenBegeleidingsdienst (BBD) dit is een dienst van MeerVoormekaar om samen met u boodschappen te doen.

Dagelijkse boodschappen kunt u ook bestellen bij Proef het gemak, telefoonnummer 024 645 43 97.

Als u niet meer in staat bent om zelf mee te gaan om boodschappen te doen, dan kunt u eventueel gebruik maken van de boodschappenservice die aan aantal supermarkten in Wijchen of winkelwagens in het buitengebied heeft.

Maaltijden

Als u zelf niet meer uw maaltijd kunt bereiden kunt u hier zelf iets voor regelen. Dit kan door bijvoorbeeld kant-en-klaarmaaltijden in te kopen bij de supermarkt, of gebruik te maken van een maaltijdvoorziening. U regelt deze maaltijden zelf of u vraagt hiervoor iemand uit uw omgeving.

Warme maaltijden kunt u bestellen bij:

(Koel)vers kunt u bestellen bij:

 Diepvriesmaaltijden zijn ook te bestellen bij:

  • 'Lekker Thuis' maaltijdservice telefoonnummer 016 538 33 55
  • 'Apetito' telefoonnummer 0800 23 92 75.
  • Regiomeal, telefoonnummer 0800 88 77 888 of 048 531 33 56
  • Bij iedere supermarkt zijn diepvriesmaaltijden te kopen.

Contact

Voor informatie of advies neemt u contact op met het Sociaal Wijkteam. Zij zoeken samen met u naar een passende oplossing. Onder het kopje 'Uw wijkteam' vindt u de contactgegevens en inlooppunten.